påsktårta nr 2

Idag testade jag en annan variant av påsktårta och började på samma sätt som när jag gjorde tårtan inuti påskägget, alltså la tårtbottnar i äggformen o fyllde som vanligt, men sen så vände jag på ägget o "hällde ut" tårtan igen så den fick formen som ett ägg =)

Samma fyllning -riesenfluff o lemoncurdgrädde.
Spacklad med chokladsmörkräm.
Täckt med mmf o dekorerad med sp...


blommorna o gladpåsk-etiketten fick göras bara för o dölja hål i mmf´en som blev pga att jag snålade o kavlade ut för lite xD I första hand skulle jag testa på o göra rosetten, men som vanligt blev jag inte helt nöjd... Men men, får fortsätta öva =)

Kommentarer
Postat av: annah

Du får göra en tårta som ser ut som ett stekt ägg 8) haha :D

Och du är jätteduktig!

2010-04-04 @ 17:22:18
URL: http://beteendevetenskap.blogg.se/
Postat av: Lotte

haha! ja det borde ju gå -en våningstårta typ xD

2010-04-04 @ 18:32:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0