Minicupcakes med körsbär

Jag har fixat lite grann med bloggen -gjort fler kategorier, så nu hoppas jag att det är lättare att hitta om man skulle leta efter nåt recept elr inspiration =) Därför har jag även delat upp receptet där jag skriver om blåbärsbullar o körsbärscupcakes -eftersom det ena är just bullar o det andra är cupcakes =) Så här kommer då detta recept igen =)


Minicupcakes med sockriga körsbär o grädde


Minicupcakes med körsbär
ca 20-25 st

1 ägg
1 dl socker
0.5 tsk vaniljsocker
25 g smör
0.5 dl mjölk
1 3/4 dl mjöl
1 tsk bakpulver
liite salt
ett par nävar urkärnade o hackade körsbär


Sätt ugnen på 175 grader.
Vispa ägg, socker, vaniljsocker pösigt.
Smält smöret o blanda med mjölken -rör ner i äggsmeten.
Vänd försiktigt ner mjöl, bakpulver o salt i smeten.
Rör ner de hackade körsbären o fyll små muffinformar till drygt hälften.

Grädda mitten av ugnen ca 20 min.


Vispa 3 dl grädde (eller gör annan valfri frosting) o spritsa på de svalnade muffinsen.
Ta hela körsbär o doppa i citronsaft (använd saften från den andra hälften citron som blev över) o rulla sedan i socker.
Placera det sockerdoppade körsbäret på den spritsade muffinsen =)

Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Vilka söta små cupcakes.

2010-08-08 @ 19:12:08
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0