Fråga om mmf

Fick en fråga från Johanna:

Hej. En fråga bara. Jag brukar använda MMF, men det blir typ alltid som små ludd i eller nått. Små svarta streck typ. Vad gör man? =s

---

Har rådfrågat mina "tårtkompisar" o antagligen är det helt enkelt damm! I vit mmf syns minsta lilla supertydligt! Var noga med o skölja rent kavel o kavlingsunderlag o jag har även själv märkt att det lättare fastnar ludd när man blir svettig om händerna, så jag brukar regelbundet klappa in lite potatismjöl eller maizena i händerna så dom blir torra igen :) Då fastnar inget ludd/damm/smuts på händerna som man riskerar att knåda in i "degen".

En annan anledning kan vara att den är torr -så strecken du ser är sprickor. Om din mmf är torr kan man knåda in liiite grann olja, så blir den som ny igen. Knåda, knåda, knåda:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0