Små chokladiga CakePops!



Jag orkade inte sticka pinnar i dom så egentligen är det bara kakbollar, men goda även utan pinne ;-)
Den här ggn gjorde jag två sorter.. En med vanlig nougatballerina, men så testade jag även Singoalla Lakrits...! Den bev faktiskt väldigt god (om man nu gillar lakrits, hehe) Sen doppade jag mina små bollar i smält marabouchoklad!

Recept:
1 paket tex ballerina
100 g färskost (phiadelphia tex)

100 g choklad (vit, ljus elr mörk elr med nån smaksättning)

Mixa kakorna till smulor i en mixer/matberedare.
Mixa ner färskosten till du får en deg.
Rulla små kulor.
Smält chokladen o doppa kulorna.
Låt stelna i kylskåp =)


Så enkelt, så sjukt gott!

I vanliga fall sticker man en liten tex blompinne i kulan innan man doppar i chokladen, så man få dom s.k kak-klubborna (cake pops)
Såhär: http://bullemamman.blogg.se/2010/march/cake-pops.html

Kommentarer
Postat av: Ellinor

dom var supergoda! :D

2010-05-13 @ 09:46:47
Postat av: Lotte

:)

2010-05-13 @ 12:42:08
Postat av: mamma

du gör så mkt gott gott godis!

2010-06-13 @ 05:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0