CakePops

Vi mysade till det lite mitt i veckan med cakepops, troligen min favoritkaka/godis :) Smaken kan man ju variera hur som helst o man kan doppa i vit, ljus elr mörk choklad... Mmmm :) Den här ggn använde jag ballerinas kakor med mörk choklad o doppade i marabous mjölkchoklad -beroendeframkallande...! Väldigt mkt och god chokladsmak :) Det blev 10 st stooora bollar :) Vill man inte få färskost över (till en sats används ju 100 g färskost o ett paket brukar vara på 200 g) så köp hem två paket med kakor så får man 20 stoooora bollar istället :)

 

Receptet hittar man HÄR!

Man behöver inte använda just ballerinakakor, om man har vanlig mjuk kaka så går det lika bra. Perfekt att göra cakepops om man gjort en misslyckad tårtbotten eller misslyckad sockerkaka till exempel :) Bara smula ner o rör ner färskost till konsistensen blir lagom att rulla bollar med :)

 


Kommentarer
Postat av: Erika - Bakglädje

Jag har bara använt mjuka kakor, men den typen av kaka är absolut min favorit just nu. Roligt med en kaka på pinne, uppskaffas av alla.

2010-09-30 @ 16:51:35
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0