En kopp varm vit choklad

Jag fick boken "söta saker" i julklapp av min bror o idag provade för första gången ett recept ur boken och det var ingen besvikelse inte...! Kanel, stjärnanis o vanilj smaksattes denna vita chokladen med <3 O jag märkte att ju längre den fick stå o dra -desto godare blev den! Så har min lite tålamod, ska man absolut låta koppen stå o dra i minst 5 min.




-min jättefina mugg inköpt idag på indiska-


Varm vit choklad
1  kopp

ca 30 g vit choklad (3-4 rutor)
0.5 tsk äkta vaniljpulver
2 stjärnanis
1 kanelstång
2.5 dl mjölk

Häll mjölken i en kastrull o tillsätt alla ingredienserna.
Chokladen kan man bryta ner eller hacka till lite mindre bitar.
Sjud mjölken tills chokladen smält.
Häll upp i en mugg o låt stå ca 5 min så smakerna hinner blanda sig ordentligt.

Låt stjärnanisen o kanelstången följa med ner i muggen -dom släpper ifrån sig smak hela tiden så chokladmjölken blir bara godare o godare hela tiden... =)


Ett tips ur boken är att man kan packa ner alla ingredienserna (utom mjölken då förstås) i en liten påse o ge bort. En perfekt "ge bort-gåva"...! Så kan man bara skriva en liten fin lapp o hänga på påsen "tillsätt 2.5 dl mjölk i en kastrull o värm alla ingredienserna tills chokladen smält"



-dom söta cellofanpåsarna kommer från panduro-


Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så gott, har också den boken, en himla bra bok med så mycket goda recept

2011-01-09 @ 20:43:43
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0