LCHF bröd (kolhydratfritt)

Detta ser ut som bröd, känns som bröd, smakar som bröd!!!! O man kan äta det UTAN att bli pruttig! Åt detta efter tränigen igår med smör o ost -mums!!! Ska testa att rosta i brödrosten nån gång med.. Eller tänk en ägg o kaviarmacka?!?!?! Ååå mums! Äntligen kan jag äta bröd utan att bli uppsvälld som en barbapappa xD


En LCHF- limpa

-bild kommer-

Ingredienser:
200 g (3dl) linfrö
50 g (1dl) sesamfrö
50 g (0,75dl) hasselnötter
50 g (0,75dl) mandel
50 g kruska kli, fiberex eller fiberhusk
2 tsk bakpulver
1,5 msk brödkryddor

Blanda sedan ihop:
50 g smält smör
1 dl creme fraiche
250 g keso (en liten burk elr en halv stor)
6 ägg


Gör så här
Mixa allan nötter och frön till "mjöl" i tex en mixer ;-)
Blanda ihop de blöta ingredienserna o rör ner mixblandningen.
Häll smeten i en avlång brödform klädd med bakplåtspapper.
Grädda i 60-80 min (beroende på ugn) i 175 grader.
Ta ut brödet ur formen och låt det svalna. Skär i tunna skivor.

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Det här brödet har jag kört länge nu och jag varierar lite som jag tycker med riven ost, philadelpia, ädelost, smetana, creme fraiche, kesella, valfri sorts nötter och kryddning.

Jag rostar en skiva och lägger på valfritt pålägg -- smaskigt, nyttigt o gott!!!

Postat av: ingela brimberg

Härligt spännande. Detta skall jag prova!

2011-04-08 @ 08:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0