Ahlgrens bilfluff

Recept:
Räcker till ett lager fyllning

60 gram ahlgrensbilar
0.5 msk vatten
3 dl grädde

Såhär gör jag när jag gör bilfluff :) Först klipper jag bilarna i mindre bitar, en bil klipper jag så den blir tre delar... Sedan lägger jag bilar + vatten i en skål o micrar i 15-30 sek så bilarna smälter... Micra några sekunder i taget o rör om emellan... Sen värmer jag grädden o har i bilgegget o rör om tills allt har smältneri grädden. Grädden får abolut inte koka -då kan allting skära sig o går inte att vispa upp sen. Så sjud långsamt tills allt smält..

Sen ska blandningen kallna i minst 6 timmar, men jag låter det alltid stå över natten. Samma sak här -om det inte kallnat ordentligt kan det skära sig när man vispar... Efter minst 6 timmar vispar man med elvisp tills det blir fluffigt... Just bilfluff blir mer krämigt än fluffigt pga gelatinet i bilarna :)

Nu är det bara att fylla tårtan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0