Valnöt- o lönnsirapsglass mellan mandelmarängbottnar!

Gottegris gottegris... =)
Valnöt- o lönnsirapsglass mellan två mandelmarängbottnar är inte fel med lite riven mörk hoklad över =)

Mandelmarängbottnarna har jag receptet i huvudet, så det kommer här... Men glassen får jag återkomma med recept på :)



Mandelmarängbotten
Ger tre bottnar 24 cm i diameter

4 äggvitor
3 dl socker elr florsocker
200 gram sötmandel

Sätt ugnen på 175 grader.
Mal mandeln.
Vispa ihop äggvitorna till en fast skum o tillsätt sedan sockret o vispa i någon minut till.
Vänd försiktigt ner den malda mandeln.
Rita ut en cirkel på 24 cm i diameter på 3 st bakplåtspapper o bred ut marängen.
Grädda mitt i ugnen ca 15 min.
Om det är svårt att få loss botten kan man frysa in den med bakplåtspappret under -då går det lättare att dra av papperet sen :-)


Kommentarer
Postat av: mamma

Den här va hur god som helst, kunde nästan inte sluta äta, haha, mkt bättre än dajmglasstårta. Det blir den här på nästa kalas, mums!

2010-06-12 @ 01:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0