Fylla muffins

Jag tänkte visa hur jag fyller mina muffins, när jag väl bakar sånt :) Kan ju passa på att även tipsa om att baka i dubbla muffinsformar, för då behåller den yttersta muffinsformen färg o form och helhetsintrycket blir mkt finare :)



Jag använder en äppelurkärnare. Man kan även använda en liten vass kniv som man skär ett hål med, men med urkärnaren får man ju ett perfekt hål direkt o dessutom blir det lika stort hål i alla muffins :)



Man trycker helt enkelt ner urkärnaren i muffinsen. Jag kör enda ner i bottnen ^^



Ät upp urgröpet ^^ Det får man :D



Sen petar man ner fyllningen i hålet. Jag trixade med en liten sked o kom på när jag var klar att man kan ju spritsa ner fyllningen också -mkt bättre! Sen spritsar man på valfri frosting!

Det här är en chokladmuffin fylld med lemoncurd som senare fick en hallonfrosting =)




Kommentarer
Postat av: ellinor

Men vad jättesmart att använda en urkärnare!! Det måste jag köpa :)

2011-03-27 @ 08:03:49
URL: http://ellieotts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0