Grekiska matmuffins

bagerskans blogg finns ett recept på dessa muffins. Dom såg så goda ut och passande nog hade jag både fetaost och soltorkade tomater i kylen :) Jag använde mig bara av lite andra mått...
Jättegoda!!!







Deg:

6 dl vetemjöl
1 tsk salt
3 tsk bakpulver
3 dl naturell fil, yoghurt eller mjölk
2 ägg
75 g smör, smält

Fyllning:
1 paket fetaost, ca 150 g
rödlök -1 stor eller 2 små
1 förpackning soltorkade tomater i marinad (Jag använde Ridderheims, 150 g)
1-2 dl svarta oliver
färsk basilika, ca 1 dl hackad

---

Instruktioner:
Sätt ugnen på 200 grader.
Smält smöret.
Blanda ihop mjöl, salt o bakpulver.
Vispa ihop äggen med smöret o filen/yoghurten/mjölken.
Blanda ihop äggblandningen med mjölblandningen.

Tärna fetaosten, skiva tomaterna, hacka oliverna, rödlöken o basilikan.
Blanda ner i degen.

Placera ut muffinsformar i en muffinsplåt o klicka ut smeten.
Grädda på 200 grader, mitt i ugnen ca 20 min eller tills dom fått fin färg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0