AXA Great -gröt on the go!

Jag har fått prova en nyhet från AXA -portionsförpackad gröt i bägare :) Man tillsätter bara varmt vatten upp till bägarens markering, låter stå 1 minut o äter sedan med medföljande sked. Gröten var ganska lös, men eftersom jag vill ha min gröt så var jag bara nöjd ;D



Tre smaker i två förpackningsvarianter
Apple Cinnamon – en kaneldoftande blandning av stora havregryn, nyttiga linfrön och solroskärnor, toppad med äppelbitar.
Red Berries – en jordgubbsdoftande blandning av stora havregryn, pumpakärnor, tranbär och hallon.
Blueberry Apricot – en kardemummadoftande blandning av stora havregryn, rostade solroskärnor, blåbär och aprikoser.

Portionsförpackade ”on-the-go”-bägare à 50 g med sked, 15-20 kr. Endast 180 kcal.
Förpackning för hemmabruk à 500 g, 29,90 kr. Ca 10 portioner.
AXA Great lanseras vecka 3 2011 i servicehandeln, på bensinstationer och i dagligvaruhandeln.

Alla tre var faktiskt goda och smakade gröt! Ett stort plus var att det verkligen var frön o bär/frukt i. I smaken "red berries" tex var det hela 5 stycken torkade tranbär! Jag tänkte att det skulle finnas max en halv ;-) Smaken "apple cinnamon" var den som smakade mest som "vanlig" gröt.




God frukost eller mättande mellanmål
(speciellt om man vill äta gröt när man är på jobbet eller över huvudtaget är på språng -istället för risifrutti?)


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har också testat denna gröt, men jag håller inte alls med om att gröten blev lös. Jag tycker rent av att den var ganska fast... Undra vad det berodde på?

2011-03-15 @ 14:40:06
Postat av: Lotte

jaså?? vad bra, lättare att äta då :) för som du ser på bilden vart min väldigt geggig xD

2011-03-15 @ 19:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0