Beef Wellington........ Done!

Idag bjöd vi på tre-rätters här hemma -ett litet tack för hjälpen till våra föräldrar som hjälp till med barnpassning o renovering av huset =) Jag har faktiskt inte en enda bild! Kameran var på rymmen igen, men den mest verkliga anledningen var att jag helt glömde bort det faktiskt xD Lite synd, för maten var faktiskt fin ;-) La för en gångs skull lite extra tid på dukningen också, som gick i grönt o vitt med lite rosor, vita band och tända ljus =)
Menyn såg ut såhär:


Förrätt
Laxrulle med vitlöksmajonnäs
-kallrökt lax och dill, inbakad i smördeg med vitlöksmajonnäs o räkor-

Varmrätt
Oxfilé Wellington a´la Gordon Ramsay
-smördegsinbakad oxfilé med smak av skogschampinjoner och parmaskinka. potatisgratäng med vitlök. konjakssås. kokta hela minimorötter o haricot verts-

Efterrätt
Mörk chokladpannacotta med apelsinsalsa
-Mörk chokladpannacotta med en salsa av apelsiner, lime, pistagenötter o honung-


Önskar jag hade en bild av oxfilén för den blev i stort sett EXAKT som Gordon Ramsays till utseendet...! Bottnen blev lite väl vattning, men för att vara första ggn jag testar detta så är jag faktiskt väldigt nöjd :) Den var riktigt fin när jag tog ut den ur ugnen =) Jag var nervös i onödan, om man nu får berömma sig själv... Haha!

För att se på ett ungefär hur fin min wellington blev o hur jag gjorde så kan man
klicka ---> HÄR <---
En bild/film på originalet ;-) Om det smakade gott? Hehehehehehehehe... oooh jaa :D Gör man som Gordon säger så kan man inte misslyckas :p

Nästa Gordon-experiment blir shepherds pie... =)


Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Låter som en himla god meny

2011-01-02 @ 19:50:24
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: kristin

gott nytt år! :)

2011-01-02 @ 21:09:55
URL: http://vackrasol.blogg.se/
Postat av: Erika - Bakglädje

Vad gott det låter. Vi har gjort beef wellington en gång (enligt Gordons recept) och det blev väldigt gott.

2011-01-03 @ 16:45:42
URL: http://bakgladje.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0