Mangoglass

Måste bara dela med mig av ett av världens enklaste, godaste o nyttigaste grej -mangoglass!
För en portion tar man en banan o skivar i mindre bitar, sen fryser man in den. När den är fryst mixar man den tillsammans med 150 gram fryst eller färsk mango samt 0.5-1 dl vatten. Tillsätt vattnet allt etersom du mixar tills lagom konsistens. Underbart gott, enkelt o tänka sig -nyttigt!

Recept, 1 port


150 g mango, färsk elr fryst
1 skivad fryst banan
0.5-1 dl vatten

O så gör man så som jag skrivit ovan ;-)
Har ni smakat på köpt mangosorbet? Så smakar detta :)


Kommentarer
Postat av: Linda

Så här brukar jag också göra, fast jag blandar 250 gram frusen mango med 2 bananer, blir så gott och färdigt att äta ,med en gång, nyttig glass liksom :-)

2010-06-08 @ 17:14:46
URL: http://surdegsfluffan.blogspot.com/
Postat av: Lotte

Linda: haha, ja det gör du rätt i! Ju mer desto bättre :D

2010-06-08 @ 17:29:11
Postat av: Tiigerlilja

Jag kör banan och avocado, och liiite mjölk om den känns alltför tjock.

2010-11-15 @ 14:44:40
URL: http://tiigerliljas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0