Macadamiafudge med smak av kola!

Har klurat lite på vad jag skulle hitta på med macadamianötterna jag fick från Exotic Snacks o igår kom jag på det. FUDGE!!! Men en "fuskfudge" som inte behöver koka ;) O med massor av choklad i, kan det bli bättre?






Ingredienser:
2½ dl Macadamianötter
200 gram ljus choklad
200 gram mörk choklad
1 burk kondenserad mjölk (ca 400 g)


Grovhacka nötterna.
Smält chokladen i vattenbad o rör sen ner de hackade nötterna.
Blanda sist ner den kondenserade mjölken o rör om ordentligt.
Bred ut blandningen i en form du klätt med bakplåtspapper -en stor form ger låga bitar, en liten form ger tjockare bitar.
Låt sedan smeten stelna i kylen, vilket tar några timmar.

(Jag la formen i frysen så då var dom lagom hårda redan efter en timme. Jag använde även mig av marabous mjölkchoklad och marabous mörka choklad ^^)

Kommentarer
Postat av: Karin

Det ser gudomligt gott ut!!

Kram Karin

2010-05-08 @ 08:56:09
URL: http://www.bagerskan.se
Postat av: Ellinor

uhu, får jag bo hos dig en vecka? xD

2010-05-08 @ 19:56:36
Postat av: Lotte

elli: SJÄLVKLART! Men eventuell viktuppgång sker på egen risk ;-) hihi...

2010-05-08 @ 21:09:04
Postat av: mamma

ååh bara såå gott...

2010-06-13 @ 05:49:15
Postat av: Mizca

Svar: Jag länkar dig, tack för tipset.

Åh, bakbloggar är underbara =) Speciellt eftersom jag själv inte kan baka..



De där godisarna vill jag prova =)

2011-05-23 @ 13:17:20
URL: http://www.mizca.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0