Min första RÅA frukost!

Jag fick ju boken "RAW FOOD på svenska" när jag fyllde år, åå så glad jag blev för jag har varit så nyfiken på detta länge. O vilken bok! Vilken bok alltså, jag bläddrar i den o bara dregglar... :D Just den här veckan (slutet på veckan alltså) har jag inte så mkt frukt o grönt eller något kvar, men jag hittade ett frukostrecept där jag faktiskt hade (nästan) alla ingredienser hemma. Jippie...!

Jag ska inte bli RAW till 100%, men ska börja med att byta ut frukosten så den alltid är s.k raw... =) Men på god väg är jag iaf, eftersom vi sen ca 2 veckor tillbaka beslutat (jag har beslutat, hehe) att vi inte ska äta mer kött, fisk, fågel här hemma utan bara vegetariskt. Men fortsätta med ägg o mjölk, ska inte avancera ännu.. hehe ;-)

Här kommer iaf min första Raw Food Frukost -Bärfrukost heter den :)
Jag hade inga hasselnötter, så jag tog o hackade några paranötter istället som jag fick från Exotic Snacks! Det var också riktig gott :D


Tråkig bild, men min dumma kamera ville bara ställa in skärpan på skålen hela tiden xD


Bärfrukost
1 portion

1 dl hallon
1 dl blåbär
1 banan
2 cm ingefära
2 msk hasselnötter
0.5 msk kanel
ev. lite honung

Skiva bananen o blanda ihop med blåbär o hallon.
Riv ingefäran, hacka nötterna o toppa med detta samt kanel.
Ringla ev. lite honung över om man vill :)

MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0