Rockig tårta x 2

Min kompis Malin behövde två tårtor till sin sambo idag =) Har gjort en tårta till dom tidigare, när dom firade förlovningsdag!

Rock skulle temat vara och gärna AC/DC. Jag skulle helst velat göra lite mer avancerat än det blev o mer detaljer, men tyvärr fanns inte tid för det :/ Kedjan var kul att göra iaf! =)


AC/DC - tårta

Ljusa bottnar
Fylld med bananmousse och daimfluff
Spacklad med chokladsmörkräm
Täckt med sugarpaste
Dekorerad med röd sp o svsrt marsipan



Tårta med kedja

Ljusa bottnar
Fylld med dumlefluff o jordgubbsmousse
Spacklad med chokladsmörkräm
Täckt med vit sp o svart marsipan
Dekorerad med både sp o marsipan



Tårtorna tillsammans =)

-när jag gör daimfluff så krossar jag daimen först i tex en mortel, då smälter den mycket fortare i grädden sen-


Kommentarer
Postat av: Linda - Cupcakefluffan

Så fina, så fräckt det blev med kedjan

Postat av: Lotte

tack så mycket =)

2011-04-30 @ 20:54:17
Postat av: Erika - Bakglädje

Jättefin tårta!

Jag gjorde daimfluff i helgen till en tårta och det blev lite över som jag smakade. Det var jättegott. :-)

2011-05-01 @ 21:30:54
URL: http://bakgladje.blogspot.com
Postat av: Kristin

jätte snygga!

2011-05-06 @ 22:01:12
URL: http://vackrasol.blogg.se/
Postat av: millashälsoblogg

Vilken fin tårta

Undrar om du har gjort någon konfirmationstårta som ser ut som en öppen bibel.

Skulle vilja göra en men vet inte riktigt hur.

2011-05-07 @ 22:21:07
URL: http://millashalsoblogg.blogspot.com
Postat av: Malin

Du är bäst helt enkelt!!!!

2011-05-15 @ 17:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0