Barbietårta till Tilda 4 år!

Det var längesedan jag bakade tårtor så nu när jag till och med fick göra två var väldigt roligt! Det var tårtor till en liten tjej som fyllt 4 år och som gillade prinsessor OCH hårdrock vilket skulle synas på tårtorna :) Riktigt kul tema!


En rock-barbie
Täckt med marsipan.
Dekorerad med sugarpaste o marsipan + pärlband



Har dåligt ljus i köket så bilderna tar tyvärr inte fram tårtans bästa sidor ;-)



Tårtan är laktosfri o innehåller hallonmousse o glasscreme o är spacklad med en vanilj- o citronsmörkräm. Jag har då använt mig av laktosfritt smör, laktosfri mjölk o laktisri grädde :)


Kommentarer
Postat av: ellinor

Superfin/cool barbietårta! :)

2011-02-07 @ 11:50:12
Postat av: Eva

Den tårtan rocka järnet!

Duktig du är. Jag har noll tålamod med svart sp.

Hur behöll du den så svart? tips tack

2011-02-16 @ 00:40:47
Postat av: Lotte

EVA: Tack så mycket :) Detta var färdigfärgad marsipan, inte sugarpaste. Just denna sorten har jag köpt från tartdecor.se =)



Svårast med svart är att inte missfärga den med all maizenamjöl, men är man noga att torka av händerna ofta så är det inga problem =)

2011-02-16 @ 15:06:13
Postat av: Elin Astrid

Fan vilken ball tårta! En sån vill jag ha när jag fyller år! Vad duktig du är! :)

2011-02-22 @ 22:30:23
URL: http://elinastrid.blogspot.com
Postat av: PsychoBlonde

jag älskar tårtan!! sjukt bra gjord

2012-03-30 @ 16:43:48
URL: http://psychoblondie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0