Blöjtårta -baby diaper cake

Min bästa vän Ellinor fick en liten flicka för mindre än en vecka sedan och idag fick jag komma o hälsa på den lilla sötsöten :) (som sov mest, men det var också gulligt.. hehe) Jag har velat testa att göra en blöjtårta ett tag så detta var ju ett perfekt tillfälle...!





Jag köpte ett paket med Liberos blöjor, 90 pack i storlek 2 (3-6 kg) så det inte ska vara någon brådska att ta isär "tårtan" för att använda alla blöjorna. Jag fick några blöjor över, så en 90-pack var lagom. Den mindre paketen skulle inte räcka, det som är 46 blöjor i eller vad det nu var xD Den undre "tårtan" står på en tårtrondell med diametern 30 cm.

Jag utgick från den här videon: How to make...

Istället för att sätta blöjor i toppens mitt, använde jag en nalle som då automatiskt får agera caketopper :)
När alla våningar monterats ihop o dekorerats med sidenband är det bara att sätta fast de övriga dekorationerna. Jag dekorerade blöjtårtan med:

-två gosedjur
-två nappar
-en nappflaska
-en förpackning blöjpåsar
-en förpackning fruktpure från SMÅFOLK
-en rulle geishachoklad
-ett paket té
-en skallra
-en blomma
-en rosa tvättsvamp

(tror inte jag glömde nåt nu, haha)




Inslagen i cellofan...

Kommentarer
Postat av: Joanna

Åhh så tjusigt!

Jag brukar också göra nåt liknande när en vän får en liten fast jag tar en korg o fyller det med allt man kan tänkas vilja ha o behöva.

Alltifrån salvor o blöjor till fräcka kläder, nappar, böcker o sängkläder.

Alltid lik kul att ge bort och alltid lika uppskattat!

2011-02-18 @ 13:48:33
URL: http://mookiethemonkey.blogspot.com
Postat av: viktkamp

tack för tipset =)

2011-02-24 @ 12:12:53
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Ellinor

tuffaset presenten :D tack igen! <3<3

2011-03-21 @ 14:50:21
Postat av: Anonym

Gud vad snyggt!

2011-04-11 @ 22:34:27
URL: http://sforsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0