Dinosaurietårta till Freja 3 år!

Imorgon fyller vår lilla Freja 3 år och tårtan gjorde jag färdig idag =) Hon har en dinosaurieperiod just nu så temat på kalaset skulle vara dinosaurier! Tårtan ska såklart föreställa en T-rex ;-) Förutom tårta imorgon kommer det att bjudas på marschmallowsklubbor som barnen ska göra i ordning imorgon. Kan hända att det kommer lite bilder på dom imorn =)


Jag valde att göra den brun, för att det skulle likna en dinosaurie mer än en drake...



Huvud, fötter och svans är helt gjort i sockerpasta (som smakar choklad)











På andra sidan fick 3:an vara -den fick inte plats vid "Freja" =)




Tårtan består av ljusa bottnar fyllda med hallongrädde, lemoncurdgrädde & sötlakritskräm.
Spacklad med grädde, täckt med chokladsockerpasta (ballina) och dekorerad med sockerpasta o marsipan.

Det var väldigt roligt att Freja önskade lakrits i tårtan för det är en fyllning jag länge velat testa =) O när jag frågade om hon ville kombinera lakritsen med citron eller hallon ville hon ha båda (!) och födelsedagsbarnets önskan är lag =)

Kommentarer
Postat av: madde

vilken underbar tårta!!

2012-02-28 @ 16:24:50
Postat av: Linnlinn

Du är så grymt duktig vännen! <3 Hoppas Freja fick ett fint kalas, men med en så fin tårta så kan det väll inte blivit annat än bra? :)

2012-03-04 @ 19:51:50
URL: http://hjardhemsgard.se
Postat av: Carro

Hej : )

Vad duktig du e, tårtorna är ju fantastiska.

Jag försökte hitta en mail adress till dig men fann ingen, så jag skriver ett litet meddelande här. Jag har blivit rekommenderad av Malin om dig. Undrar om du är sugen på att göra bröllopstårta till mitt kommande bröllop i augusti. Hör gärna av dig

Mvh Carro

2012-03-09 @ 14:48:39
Postat av: Amy's piece of cake

Jättefin tårta, hoppas hon blev nöjd med den!

2012-03-10 @ 15:49:43
URL: http://amyspieceofcake.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hej! Jättefina tårtor:)



Jag undrar om du gör tårtor på beställning och hur får man kontakt med dig för att beställa?



Mvh Emma



[email protected]

0760513662

2012-03-19 @ 21:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0