Min sega kladdkaka



 

Den heter faktiskt så -min sega kladdkaka. Men det är Leila Lindholms recept :) Den är perfekt, den perfekta kladdkakan! Den ÄR seg, kladdig o supergod med den hackade chokladen uppepå. Den här ggn spetsade jag den lite genom att trycka ner några marshmallows uppepå innan den gräddades... Ja, inte blev den ju äckligare ;-)

 

Min sega kladdkaka m. marshmallows!

50 g smör
2 2 st ägg
2 2 dl strösocker
1 1 dl farinsocker
0.5 0.5 dl matolja
2.5 2.5 dl vetemjöl
4 4 msk kakao
2 2 tsk bakpulver
1 1 tsk vaniljsocker
1 1 nypa salt

ca 10 st marshmallows
50 50 g mörk choklad 70%

 

---

Sätt ugnen på 175 grader.
Smält smöret.
Smörj och bröa en form med löstagbar botten.
Vispa ägg och socker poröst.
Rör ner smör och olja i äggsmeten.
Blanda mjöl, kakao, bakpulver, vaniljsocker, salt och vänd ner i smeten.
Häll smeten i formen och strö över grovt krossade chokladbitar + tryck ner marshmallows.
Grädda kakan i cirka 30 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0