Tapas-inspirerat

 

För ganska längesedan nu, överraskade jag David meden tapas-inspirerad middag :)

Det blidde:

pestoröra

ölkorv

marinerade vitlöksklyftor

spansk potatiskaka

grillade kycklingvingar

tzatsiki

guacamole

choritzo + färskpotatis, stekt i olivolja o vitlök

soltorkade tomater

färskost med vitlök o örter

parmesan

mozzarella- o körsbärstomatsmix

basilikadressing

köttbullar i tomatsås

fetaostfylld paprika

rökta skinkor

vitlöksbröd

ost- och sardellkex

valnöt- o fetaostsallad

färskpressad apelsinjuice

 

Ost- och sardellkexen gjorde jag själv o dom var riktigt himla jättegoda!!! Så här kommer receptet på dom :)

 

OST- OCH SARDELLKEX

Ca 30 stycken

 

2 dl vetemjöl

120 g smör

120 g riven cheddarost

7 st sardellfileer

0.5 krm cayennepeppar

1 dl kärnfria o svarta oliver, finstrimlade

 

1. Blanda vetemjöl, smör, riven ost, sardeller och cayenne i en matberedare. Kör snabbt ihop till en deg.
2. Blanda ner finstrimlade oliver och forma degen till en avlång kantig korv ca 3 cm i diameter. Linda in den i plastfolie eller smörpapper och lägg den i kylen minst 1 timme.
3. Sätt ugnen på 200°. Ta ut degen, skär med en vass kniv ca 1/2 cm tjocka skivor och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
Grädda dem mitt i ugnen ca 10 min tills de fått lite färg.

 

mumsiga!

 


Kommentarer
Postat av: Linn

Jag snodde två bilder av dig på tårtan, hoppas det var ok :) // Linn

2010-09-25 @ 23:16:00
URL: http://s0eet.blogg.se/
Postat av: Lotte

såklart :)

2010-09-26 @ 09:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0